گروه تولیدی و بازرگانی پارچه بازار، شما را به خرید انواع پارچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پارچه شمعی مموری و قیمت خرید مستقیم از مرکز واردات

پارچه شمعی ضد آبپارچه شمعی مموریپارچه شمعی گورتکسپارچه کاپشنخرید مستقیم از مرکز واردات
پارچه شمعی مموری

پارچه مبلی ابریشمی در تولید انواع کاپشن مردانه و زنانه ، پالتو ها و لباس های زمستانی کاربرد دارد. این پارچه در رویه این لباس ها استفاده می شود. کاپشن ها ، پالتوها و لباس های پفی با دوخت پارچه مموری به لایی ترموفیوز تولید می شوند. شمعی مموری نقش مقاومت در برابر نفوذ آب باران و لایی ترموفیوز که به نام پشم شیشه نیز در بازار شناخته می شود ، نقش عایق سرما را ایفا می کند. البته کاربرد این پارچه محدود به تولید کاپشن و لباس های زمستانی نمی شود ، اما بیشترین کاربرد مموری در این مورد است . به گونه ای که به آن پارچه شمعی کاپشن هم گفته می شود.

پارچه شمعی ضد آب

مموری کاپشن ضد آب

پارچه شمعی را به طور کلی در مواردی به کار می بریم که بخواهیم جلوی نفوذ آب را بگیریم. برای تولید پارچه شمعی ضد آب معمولاً از روش پوشش دادن پارچه استفاده می شود. بدین ترتیب که پارچه بافته شده را با انواع مختلفی از پلیمر ها  مثل PVC و PU و مانند اینها می پوشانند. تکنولوژی های Coating متفاوت است و در مورد هر کدام از پارچه های شمعی نیز بسته به نوع کاربرد و مشخصات فنی آن ها ، میزان و روش پوشش دهی فرق هایی دارد. اما به طور کلی باید گفت این پلیمرها کاملاً به پارچه می چسبند و به جزئی از ساختار پارچه تبدیل می شوند. برای مثال در پارچه شمعی آکسفورد ، این پوشش در ظاهر پارچه کاملاً مشخص است. میزان مقاومت انواع مختلف پارچه شمعی در برابر نفوذ آب ، متفاوت است. برخی از آن ها کاملاً ضد آب هستند. مانند پارچه شمعی پشت لاستیک یا پارچه آکسفورد. برخی هم مقاومت کمتری دارند و 100 درصد ضد آب نیستند. مانند پشت نقره ای و یا همین پارچه شمعی مموری که در مورد آن صحبت می کنیم. به عبارتی با توجه به کاربردی که هر پارچه ای باید داشته باشد ، میزان و نحوه ضد آب شدن آن مشخص می شود. همچنین عواملی چون قیمت تمام شده ، سلایق مشتریان نیز در این تصمیم گیری موثر هستند.

پارچه شمعی مموری

پارچه شمعی مموری

پارچه شمعی مموری هر چند 100 درصد ضد آب نیست ، اما به میزانی که لازم است ، در برابر نفوذ آب مقاومت می کند. شاید به نظر برسد که آن دسته از پارچه های شمعی که کاملاً ضد آب هستند ، نسبت به پارچه هایی که مقاومت محدود تری در برابر نفوذ آب از خود نشان می دهند ، ترجیح دارند. اما در واقع چنین نیست.

بدن ما در حالتی که لباس اجازه تبادل هوا با بیرون را می دهد ، احساس راحتی بیشتری دارد. فلذا در بین لباس های بارانی ، آن دسته ای که ضمن جلوگیری از نفوذ آب ، اجازه می دهند بدن با بیرون تبادل حداقلی هوا داشته باشد ، برای ما مطلوب ترند. به ویژه آنکه کاپشن های عمومی یا به اصطلاح کاپشن های بوتیکی که در زمستان عموم مردم از آن ها استفاده می کنند ، قرار نیست به مدت خیلی زیاد در برابر نفوذ باران از ما محافظت نمایند. زیرا در یک زمان نسبتاً کوتاهی می توانیم خود را به زیر یک سقف برسانیم. اما اگر در شرایطی باشیم که مثلاً چند ساعت مجبوریم زیر باران بانیم یا در محیطی کار می کنیم که مستمراً با رطوبت و آب مواجه هستیم ، استفاده از پارچه شمعی مموری شاید زیاد مناسب نباشد و باید سراغ پارچه هایی مانند آکسفورد ، و یا پشت لاستیک برویم.

به عبارت دیگر در پارچه شمعی مموری ، مقداری از خاصیت ضد آب بودن کاسته می شود ، تا بتوان خاصیت تنفسی را در پارچه حفظ نمود. اما در کاربرد پارچه هایی مانند آکسفورد یا پست لاستیک ، مقاومت در برابر آب بسیار مهمتر از معیارهای دیگر است.

طبق اطلاعاتی که تاکنون کسب نموده ایم ، بین دو مطلوبیت ضد آب بودن و تنفسی بودن پارچه ، به گونه ای تناقض وجود دارد. آیا پارچه ای می توان تولید کرد که هم 100 درصد ضد آب باشد و هم قابلیت تنفس داشته باشد؟ پاسخ مثبت است. در ادامه با ما همراه باشید.

پارچه شمعی گورتکس

پارچه شمعی گورتکس پارچه ای ضد آب ( waterproof ) و تنفسی ( breathable ) است که در سال 1969 اختراع شده است. این پارچه بیشترین کاربرد را در تولید لباس های ورزشی ، کوهنوردی ، اسکی ، کاپشن های نظامی ، لباس کاری و مانند اینها دارد. ویژگی مشترک این کاربرد ها در این نکته نهفته است که در شرایطی که بدن فعالیت بالایی دارد ، امکان خروج بخارات از لباس اهمیت بالایی پیدا می کند. ضمن آنکه در محیط های مرتبط با کاربردهای فوق ، خاصیت ضد آب بودن پارچه هم باید در شرایط کامل وجود داشته باشد.

حال این سوال پیش می آید که آیا پارچه شمعی گورتکس برای تولید کاپشن ها عمومی و بوتیکی مناسب نیست؟

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد گورتکس ، استفاده از آن در همه انواع کاربردهای پارچه شمعی ضد آب در صنعت پوشاک وسوسه کننده است. در موارد بسیاری هم مورد استفاده قرار می گیرد. اما اکثریت قریب به اتفاق کاپشن های بوتیکی و پالتوهای شمعی زنانه با استفاده از پارچه شمعی مموری تولید می شود. علت این امر را باید در چند نکته جستجو کرد. پارچه مموری ظاهر زیباتری دارد. نرم و لطیف است. از نظر وزن نیز سبک تر از گورتکس می باشد. دوخت آن ها آسانتر بوده و همچنین قیمت آن ارزانتر تمام می شود.

باید توجه داشت که انتخاب منسوجات برای کاربردهای مختلف ، به ویژه در صنعت پوشاک ، نیازمند در نظر گرفتن معیارهای متعددی است. وزن این معیارها هم در تصمیم نهایی لزوماً برابر نمی باشد.

پارچه کاپشن

مموری کاپشنی

پارچه شمعی مموری ، در بین همه انواع پارچه شمعی ضد آب ، مناسب ترین پارچه برای استفاده در رویه کاپشن هاست. این موضوع قضاوتی است که بازار کرده است. با توجه به ویژگی های پارچه مموری و خاصیت هایی که در کاپشن های بوتیکی نیاز است ، این قضاوت کاملاً معقول به نظر می رسد. همچنین رنگبندی متنوعی از این پارچه را می توانید در بازار سراغ کنید. عرض مموری معمولاً 150 سانتی متر است. پارچه های شمعی به طور کلی با مقیاس یارد خرید و فروش می شوند. این مقیاس در خرید و فروش پارچه های وارداتی در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد. هر یارد معادل 91.44 سانتی متر است. طاقه های مموری معمولاً 100 یاردی بسته می شوند. به عبارتی معادل 91 متر و 44 سانتی متر. البته بعضاً طاقه های بزرگتر و یا کوچکتر هم در بازار یافت می شود.

خرید مستقیم از مرکز واردات

خرید مستقیم شمعی از مرکز واردات

مرکز واردات انواع پارچه مبلی ابروبادی، محصولات خود را به صورت مستقیم از طریق فروش اینترنتی و حضوری به فروش می رساند. شما می توانید از طرق مشخص شده با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
همچنین می توانید با هماهنگی به دفاتر و نمایندگی های ما مراجعه نمایید.
خرید مستقیم می تواند تسهیلات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

مرتضی عمادی فر

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

گروه تولیدی و بازرگانی پارچه بازار، شما را به خرید انواع پارچه دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس بگیرید